Вече има налице възможност, за правна защита от всички АУАНН издадени от Столичен Инспекторат София.
Р Е Ш Е Н И Е
№ 1418/22.6.2009г. гр.Варна
В ИМЕТО НА НАРОДА
ВАРНЕНСКИ РАЙОНЕН СЪД ТРИДЕСЕТ И СЕДМИ СЪСТАВ
На деветнадесети юни година две хиляди и девета
В публично съдебно заседание в състав
СЪДИЯ:Кр.Д.
при секретаря П.П., като разгледа докладваното от съдията НАХД № 309 по описа на ВРС за 2009год., за да се произнесе, взе предвидследното:
Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН
Образувано е по жалба на С.А.С. ***, против наказателно постановление № 9260/25.09.2008г. на Зам.кмета на Община Варна, с коетоза нарушение на чл.3 т.5 от Наредба за обществения ред на община Варна, на жалбоподателя е наложено наказание Глоба в размер на500/петстотин/лв., на осн.чл. 67 от същата Наредба.
В жалбата се навеждат доводи за процесуална и незаконосъобразност на обжалваното постановление, поради което се иска неговатаотмяна. Твърди се, че жалбоподателят не е субект на административно наказателна отговорност, тъй като същият не е управител на ЕТ”С – Прес – С. Иванов” и разлепването на афиши не е в неговите правомощия и задължения.
В съдебно заседание жалбоподателят се представлява от процесуален представител, който поддържа жалбата и моли съда да отмени обжалваното НП като незаконосъобразно.
Представителят на въззиваемата страна счита, че жалбата е неоснователна и моли съда да потвърди НП.
Варненският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа странаследното:
Административно-наказващият орган е санкционирал жалбоподателя за това, че на 11.09.2008г., около 09,15ч., в гр.Варна,ул.”Студентска”/спирката до бл.№ 14/ и спирката срещу ОУ”Черноризец Храбър”, в качеството си на управител в ЕТ”С Прес – С. *** евъзложил на служителите си разполагането на рекламни материали по спирките на градския транспорт като за залепените плакатилипсва издадено разрешение от компетентен орган, с което виновно е нарушил чл. 3 т.5 от Наредба за обществения ред на община Варна.
По делото са представени като доказателства констативен протокол № 609/10.09.2008г., АУАН № 9343/11.09.2009г., удостоверение заактуално състояние на ЕТ”С Прес – С. Иванов”, трудов договор № 17/30.08.2007г. сключен между жалбоподателя и ЕТ”С Прес – С.Иванов”, длъжностна характеристика на длъжността производствено планиране и координация, заповед № 0017/07.01.2008г. на Кмета на Община – Варна.
В хода на въззивното производство е разпитан св.Н.С., който твърди в показанията си, че при проверка през м.септември 2008г., извършена по разпореждане на Кмета на Община - Варна, служителите от Общината установили, че на посочените в акта спирки на градския транспорт, са разлепени рекламни плакати. На плакатите не било отразено от кого са поставени, но свидетелят знаел, че със залепване и отлепване на такива плакати се занимава жалбоподателя, поради което същият бил уведомен по телефона да ги премахне. На 10.09.2008г. служителите на Общината извършили нова проверка и установили, че плакатите не са почистени, за което бил съставен констативен протокол. На следващия ден жалбоподателя бил поканен да се яви в Община – Варна, където му бил съставен АУАН, подписан от него без възражения. Такива не е депозирал и пред АНО в законоустановения срок, който въз основа на констатациите в акта, издал процесното НП, с което на жалбоподателя е наложена посочената по – горе санкция.
Въз основа на така изложените фактически обстоятелства, съдът направи следните правни изводи:
Жалбата като подадена в срок, от легитимирано за това лице и срещу акт, подлежащ на съдебен контрол, се явява процесуалнодопустима. Разгледана по същество същата е основателна. Съгласно дадените от закона правомощия, съдът следва да извърши цялостна проверка на обжалваното НП, досежно неговата законосъобразност.
Жалбоподателят е санкциониран за нарушение на чл. 3 т.5 от Наредба за обществения ред на община Варна, която предвижда наказание глоба от 50 до 500лв. за лица, които извършват разполагането на агитационни и/или рекламни материали или съобщенияна дървета, фасади на сгради, огради, пътни съоръжения и др. подобни, без издадено разрешение от компетентен орган, като същата отговорност носят и/или лицата, които са им възложили разполагането на такива материали. В настоящия случай, жалбоподателят е наказан за това, че е възложил на служителите си да разположат рекламни материали на посочените в акта автобусни спирки, без да имаиздадено разрешение от компетентен орган.
Съдът обаче намира, че в хода на административно наказателното производсто не са ангажирани никакви доказателства които даустановят по безспорен начин, че жалбоподателят е извършил вмененото му нарушение, като същият е наказан единствено на базапредположения за изпълнявана от него длъжност „управител” на фирма, в което качество е възложил на служителите си разлепванетона рекламни материали на забранени за това места. Видно е от приложеното удостоверение за актуално състояние на ЕТ”С Прес – С.Иванов”, че собственик и управител на фирмата е не жалбоподателя, а друго лице с имена С. Г. И.. Във възивното производство са представени трудов договор № 17/30.08.2007г. и длъжностна характеристика, от които се установява, че жалбоподателят работи въвфирмата като „организатор производствено планиране и координация”, в чиято длъжностна характеристика не е посочено катозадължение да възлага на служители от фирмата разлепване на рекламни материали. По изложените съображения съдът намира, ченаказателното постановление следва да бъде отменено, тъй като жалбоподателят не е лицето, което следва да бъде наказано занарушение на чл. 3 т.5 от Наредба за обществения ред на община Варна.
От друга страна, по делото не са събрани никакви доказателства, които да сочат, че именно служители на ЕТ”С Прес – С. Иванов”са разлепили рекламните плакати на спирките. Свидетелят С. сочи, че на самите плакати не пише от кого са поставени, а в хода на АНП не са били установени свидетели очевидци, които да посочат конкретни лица, извършили тези действия, като само по себе сиобстоятелството, че свидетелят е запознат с дейността на фирмата, не може да обуслови категоричния извод, че именно служителите оттази фирма са разлепили рекламните материали.
С оглед гореизложеното съдът намира, че наказателното постановление следва да бъде отменено като незаконосъобразно, тъй катопо делото липсват каквито и да е било доказателства, установяващи, че жалбоподателят, действайки като физическо лице, е осъществил състава на административното нарушение, визиран в разпоредбата на чл. 3 т.5 от Наредба за обществения ред на община Варна.
Предвид горното и на осн.чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът
Р Е Ш И:
ОТМЕНЯВА наказателно постановление № 9260/25.09.2008г. на Зам.кмета на Община Варна, с което за нарушение на чл.3 т.5 отНаредба за обществения ред на община Варна, на С.А.С. е наложено наказание Глоба в размер на 500/петстотин/лв., на осн.чл. 67 отсъщата Наредба, като НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Варненския административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му настраните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ:
Столична община рекетира софиянци, пред ...
Рекета, наречен Наредба на СОС, за парки...
Арестуваха военнопрестъпника Путин!
ВЗРИВ! В коледното си слово, кралицата С...